27 Kasım 2009 Cuma

Bayram denince peki??

Bayram denince aklımıza ne geliyor peki?

Bakınız,aklınıza başka şeylerin de gelmesi için
Kimse Yok mu Derneği'nin yardım faaliyetlerinden sadece bir tanesi...
Bir hikaye;
Bir gerçek;




Sudan'ın Darfur bölgesi için yardım kampanyası yürütme kararını 2007 yıının Mart ayında almıştık."Elinden tutacak kimse yok mu?"başlıklı kampanya ses getirmiş,yardımsever halkımız hemen yoksul Darfurlular için ne yapabileceklerini düşünmeye başlamıştı.Kampanya başladıktan sonra gelen kurban bağışlarıyla arkadaşlarımız bölgeyee gidip kurban kesti.Çeşitli yardımlarımız daha sonra da devam etti.


İlk kurban bağışının yapıldığı zamandan tam bir sene sonra kurban bağışı için gidildi.Ailelere bir önceki seferde 5'er kiloluk et yardımı yapılmıştı.ikinci defa kurban yardım yapılırken önüllüleremizden birinin aklına gelmiş.Yardım verilen Darfurlu kadınlardan birine,aldıkları 5 kiloluk eti nasıl kullandıklarını sormak istemiş.
"Ablacığım,demiş geçtiğimiz yıl 5'er kiloluk etler size ne kadar süre yetti nasıl kullandınız?"
Darfurlu kadının verdiği cevap karşısında,gönüllümüz ne diyeceğini bilememiş:

"Biz sizin verdiğiniz 5 kiloluk eti bir bez torbaya koyup güneşin altında asıp kurutuyoruz.Kuruyan etleri toz haline getiriyoruz.Daha sonra da,toz halindeki etten bir yıl boyunca yemeklerimizin içine çay kaşığı ile atıyoruz."
...
Bayram,bir ninenin ellerini öperek gelir bir yetimin sevincinden yayılır dünyaya...
Hayırlı bayramlar vesselam...

4 yorum:

okuyucu dedi ki...

Hayırlı Bayramlar Dilerim Rabbimizden... Selamlar.

E. Ali dedi ki...

Bayramınız kutlu olsun.
İbretli yazınızı okudum. Söyleyecek söz çok. Yalnız unutmayalım ki çok fakir insanlar bizde de var. sayıları da az değil. Sadece bizde varlıklılar çok vurdumduymaz, çok aç gözlü, bencil. toplum genelimiz olarak biz, israf etmeyi hayır işlerinden daha çok severiz.

yansıma dedi ki...

Sevgili Okuyucu,size de hayırlı bayramlar,kurbiyeti yakalamak dileği ile...

E.Ali,verdiğim örnek Darfur'dan ama haklsınız bizde de örnek çok,mesela geçen yıl Kimse Yok mu Denizli şubesi,Bitlis'e yardım götürdü ve bir çok insandan duyulan cümle benzer;yıllardır evimize et girmiyordu..,

Varlıklılar'ın tümü vurdumduymaz olmasa da çoğunluğa yakını böyle malesef,ancak çok örnek de biliyorum ki Allah parayı onlara adeta 'versinler' diye vermiş,yeter ki biz vermenin önemi daha fazla anlatalım,daha çok insanı vermeye teşvik edelim,yoksa suçlamakla bir yere varamayız,bayramınız mübarek olsun,dua ile...

Adsız dedi ki...

Kendimden tiksindim bu yazi karsisinda!...

Et tozunu cay kasigiyla kullanmak!...

Rabbim kimini varlikla kimini yoklukla imtihan ediyor. Bizler hep varligi yasadik ama yok olani ne kadar düsündük? Bilmiyorum ne kadar yardim yapilsa da yok insanin standartiyla diger insanlarinki benzer seviye de olana kadar bu yardimlar hep yetersiz gibi geliyor.

Rabbim bizi affetsin...