6 Nisan 2010 Salı

What is this?


Yukarıda gördüğünüz fotoğraftaki bitkinin adı nedir?

-Roma Karnıbaharı...

-Peki resimde yalnızca karnıbahar mı var?

-Eeveet..

-Hayır yalnızca karnıbahar yok..

-Sanki üç boyutlu fotoğrafı inceler gibi dikkatle bakın...

-Tam da orada bir sanat eseri var...
Eserin adı:Fraktal geometri...
Nedir bu fraktal denen geometri?
Allah(c.c.)'in kainatta kullandığı geometri dallarından biri diyebilriz özetle ;

Fraktal şekillerde cismin parcası ile bütünü birbirine benzerlik gösterir,hem de muhteşem bir ölçüde...
Bilgisayar ortamında yapılmış çok çeşitli renki fraktallar bulabilirsiniz ancak bizim ilgi alanımız elbetteki kainattan örnekler ;


Fotoğrafta gördüğünüz bir eğrelti otu,

Dikkatle baktığınızda her yaprağı ayrı ayrı büyütürseniz şeklin tamamını oluşturmuş olursunuz.


Bu ise Gürcistan'daki nehirlerin uydudan çekilmiş fotoğrafı;

yine ince kıvrımlarla büyükleri arasındaki benzerlik bilimsel olarak kanıtlanmış





yine bir uydu fotoğrafı;Tibet Dağları;




adını bilen var mı?
her ne kadar tırtıla benzese de bu da bir bitki çeşidi adını bilmediğimizden kendisinden özür diliyoruz:)




sıradakine ben hayretle bakmıştım ki bu bir bakteri,evet Rabbim bakteriler üzerinde de sanatını bize göstermek istiyor;


kısaca kainatta ağaçlardan,gezegenlere,hayvanlara,nebülozlardan gezegenlere oradan bakterilere,virüslere kar tanelerine kadar bu sanat eserini gömekteyiz,tabi görmek istersek (!)


"Her şey görene,Köre ne?" diyor şair..
e bizde sadakte diyoruz...



4 yorum:

Zehra Fındıklı dedi ki...

سبحان الله

Arzu-hal dedi ki...

Biraz mânâdan uzak olacak ama ben ilk fotoğrafı brokoliye benzetemedim kardeşim. :)

Her neyse...

Büyük alemlerin içinde küçükleri de mevcut. Ben de bunu pek çok şeyde gözlemlemişimdir. Hatta sadece şekil olarak da değil. Mesela insanda da tüm kainat mevcut değil mi? Su, ateş, toprak, elektrik, madenler....vs.

Adsız dedi ki...

This is a thesis :)

Doğrusu gözler kör olmaz fakat göğüslerdeki kalpler körlerşir. (Hac suresi 46)

İnsanoğlu günahlarla gönül gözüne perde çekince doğal olarak kainattaki sanatı, sanatkarı, hikmeti göremez.

TEZini de yorumlattın ya helal sana:)

yansıma dedi ki...

Zehra ablaya sadakte...

Arzu abla aslında ne zamandır fraktal geometrinin seminerine hazırlanıyordum ki orada farkettim bloğa yanlış yazdığımı,düzeltiyorum inşallah birazdan, evet o tam olarak brokoli değil gerçek adı Roma karnıbaharı...tanıştırayım efendim:)

Rana abla,yes it is rıght!this is my thesis:))

yazacak bir şey bulamayınca mı yoksa vakit bulamayınca mı ne tezin bir bölümünü buraya aktarmış olduk...
aslında hocama da adresi versem de buradan okusa beni uğraştırmasa diye de aklımdan geçmedi değil:)

Kainat,fraktal bir kitap ve bu kitabın her bir harfine öyle bilgiler paketlenmiş ki bu kompleks kitabı biraz daha okumak ve Yaradan'ın sanatını biraz daha tefekkür etmek için bugün yeni bakış açılarımız var,bize düşen okudukça okumak vesselam...