31 Ağustos 2009 Pazartesi

Ramazan yaşıyoruz ama Ramazanlaşamıyoruz...


Bir hadis-i şerifte ;

Anne babasına karşı sorumluluklarını yerine getirerek mağfirete erme fırsatı yakaladığı halde bunu değerlendiremeyen talihsiz,
Rasul-ü Ekram Efendimiz'in adı anıldığında salavat getirmeyen cimri,
Ramazan-ı Şerifi idrak etmesine rağmen,
Cennet'e ehil hale gelemeyen nasipsiz
"ragime enfuhu" hitabıyla kınanıyor...

...


Bu üç kişi aynı çizgide zikrediliyor,belki de bu kadar büyük fırsatları bu kadar basitçe yitirmenin hüsranında birleşiyor;bu üç insan...

Üç insandan teki şu zamanda yaşıyor,belki yanı başımızda belki ailemizde belki de içimizde,nefsimizde bu tek ama talihsiz insan...

Piyangodan büyük ikramiye çıktığı halde sürekli bayiden gidip parasını almayı erteleyen gafil gibi dolanıyor yollarda kaybettiğinden habersiz...

Ağzı oruç,mide boş ama ruhu aç bu beden...

Geçer Recep,geçer de Şaban,olmaz haberi ötelerden gelenden..

Ey bre gafil ayların şahı,on bir ay sultanı yaşabileceğin en kutsi zamandasın,

Rahmet Peygamberi'nin burnu sürtülsün hitabına maruz kalmak mıdır senin muradın?

Uyan derim geçti gidiyor bak ay yarı oldu,her şey boşşş,

Zaman hoş,mide boş ah bre heyben de boş hem bomboş...
(nefsimle nefsinize...)

7 yorum:

Adsız dedi ki...

Biri dese ki, her yil gel sana dünyalara bedel bir servet verecegim ve bu ömrünün her yilinda bir ay boyunca devam edecek...
Veyahut, günde bes kez gel kapimi cal, ben sana her calisinda bir altin verecegim...
Acaba hangi gafil insan bu tekliflere itibar etmez?
Yok öyle uzaklarda aramayalim bu menfaatdan anlamayan gafili, aynaya baksak görecegiz!

Dünyanin aldatici yüzüne bu kadar inanilir mi? Gercek sanilir mi bu sisme ici cirkinlik dolu balon?

Yazik ki, en takvalimizdan, inancsizimiza kadar dünyanin basdöndüren sahde büyüsüne kapilmis ebedi dünyayi bir kenara itmisiz!
Rabbim uyanmayi nasip etsin...

Hayat dedi ki...

Sevgili kardeşim,
Annemle ilgili yüreğim titriyor yine bu aralar...
Tüm teknik bilgimi kullanmaya çalışsam da ağrılarını sebebe yönelik olarak azaltamıyorum.
Zannederim bir kaç tetkikten sonra, ağrı oluşturan tedavi edilebilecek bir sebep bulunamazsa, yeşil reçeteli bir ilaç kullanacağım.
Yazdıkların çok güzel ve sıkça hatırlayıp gereğini yapmaya çalışmamız için Rabbimizden yardım diliyorum.
O'nun rızâsına ermemiz ve hiç kaybetmememiz dileğimle, sevgiler...

yansıma dedi ki...

Lavantin,evet belki de her gün aynada gördüğümden dile getirmiş olabilirim bu hali,dünya öyle sahte ve öyle güzel ki ve öyle bir oyun ki bir kez kapıldın mı ne sen farkına varıyorsun gafilsen bu oyunun ne de o bırakıyor seni alık bir oyuncu bulmuşsa kendine,Allah Ümmet-i Muhammed'e merhamet etsin...

Sevgili Hayat abla,Allah şifalar ihsan etsin şu ayın hürmetine,belki farklı rahatsızlıklardır ancak ben de şu aralar annem adına duanıza ihtiyaçtayım,bu ayı dolu geçirmek ümidiyle...

Zehra Fındıklı dedi ki...

Canım ramazanı şerifin mübarek olsun! bol istifadeli günler dilerim Allaha emanet ol...
Bu arada da kendini özletiyorsun haberin olsun!:))

yansıma dedi ki...

ablacım bilmukabele!
ah ben de özlüyorum ancak bana bast-ı zaman gerekiyor bazen:)
bereket bulmak ümidiyle...

nihatdemirkol dedi ki...

Ramazan'dan istifade edebilmek için, EN AZINDAN iki ay önce; üç ayların başlangıcından itibaren, hazırlanmak lazım Ramazan'a, "Ramazan'a uyum" çalışmalarına.

Beden yabancı Ramazan'a, zihin yabancı, kalp yabancı ve ruh. Bu durumda ne kadar Ramazanlaşabiliriz ki?

Daha talihli, cömert ve daha nasipli olmamız temennisi ile.

yansıma dedi ki...

Nihat ağabey belki de herşeye karşı uyum sağlamak için canla başla savaştığımız gibi bir tek O'na karşı bunu yapmıyorum/z ya da eksik yapıyorum/z,öyle olmasa idi yabancı gelir miydi
'Ramazan'a uyum çalışması' ifadesi..
hiç bir yerde duymadım,hiç bir lügatta rastlamadım...

talihsizlik ya da nasipsizlik adı ne olursa olsun büyük kayıp...