1 Nisan 2009 Çarşamba

Meğer neye talipmişiz?


Bir önceki yazımda tevekkülü araştırdığımdan bahsetmiştim ki bakınız şöyle bir hadis çıktı karşıma;
Abdullah İbn Abbas-radıyallahuanhuma-demiştir ki:
Resulullah-sallahualeyhivesellem-şöyle buyurdu:

“Geçmiş ümmetler bana gösterildi. Peygamber gördüm,yanında üç beş kişilik küçük bir grup vardı.Peygamber gördüm,yanında bir iki kişi bulunuyordu.Ve peygamber gördüm,yanında kimsecikler yoktu.Bu arada önüme büyük bir kalabalık çıktı.Onları kendi ümmetim sandım.Bana ‘Bu topluluk Musa ve ümmetidir,sen ufka bak!’dediler.Baktım;büyük bir insan topluluğu.Sonra bana diğer tarafa da bakmamı söylediler.

‘İşte bütün bunlar senin ümmetindir. İçlerinden hesapsız-azapsız cennete girecek yetmiş bin kişi vardır.’ dediler.”
Sahabe Efendiler’in bu yetmiş bin kişinin kim olduğunu merak etmeleri üzerine Efendimiz-sallallahualeyhivesellem-şöyle buyurdular;
“Onlar büyü yapmayan ve yaptırmayan, uğursuzluğa inanmayan ve Rablerine tevekkül eden kimselerdir.” buyurdu.

Riyazu’s Salihin

...
Demek tevekkül hem ne büyük nimet hem ne kıymetli bir değer...
Ve her şeyden öte O'na dayanmak,O'na sığınmak sadece bu amelin, bu lütfun insana bahşedilmesi bile her şeyden öte bence,doğrusunu Allah ve Resulü bilir elbet...

Selam olsun tevekkülün hakiki sahiplerine...

...

Ayrıca hadisin hiç de gözden kaçırılmaması gereken başka yönü de büyü ve uğura inanmayan insanlardan bahsetmesi...
Büyü yaptırmıyor olabilirsiniz peki hiç size uğur verdiğini iddia ettiğiniz eşyanız oldu mu?

Sınavda uğur veren kalem,nazarı önleyen boncuk vs...
Bir kalem insana uğur veremez,cansız bir varlığa bunca yükü yüklerseniz,kalem dile gelip
'benim bu halimle kendime bile faydam yokken sana nasıl yardım edebilirim ey insan?' dese yeridir,karıştırmayalım sevdiğiniz bir kalem size en fazla mutluluk verir onunla yazmak ona verdiğiniz sevgiden ötürü en fazla sizi rahatlatır ama bu demek değil ki sınavda yardım eder...?

ya da nazarı bozduğuna dair iddia edilen boncuklar...

bu boncuk şık göründüğü için belki bir çoğumuzun evini süslüyor ancak onun bir görev icra ettiğini iddia etmek;ve bu düşünceyle takmak,asmak haşa O'na Uluhiyet iddia etmek kadar çirkin bir işe götürebilir bizi,

Nazara inanıyor ancak ondan korunmanın sadece yine Allah'ın belirttiği ayetlerle olduğuna inanıyor ve siz kardeşlerimle beraber bu kötü tuzaklardan yalnız Allah'a sığınıyoruz...

Sorgusuz Cennet'e giren Yetmiş bin kişiye selam olsun...

3 yorum:

Zehra Fındıklı dedi ki...

Allsh razı olsun...

kubra zeynep kara dedi ki...

allah razı olsun
allahım bizide cennetıne gırenlerden eyle
-amin-

yansıma dedi ki...

Alllah hepimizden razı olsun inşallah...
Ecmain...